Friday, January 26, 2007

Björkås - längre bort än du tror!

Har man kass avståndsbedömning kan man tro att det inte är så långt mellan järnvängsövergången vid Bellevue och Björkås. Dessutom är det uppför hela vägen - jag hann ångra mig tre gånger innan jag var framme vid scoutstugan. Men tänk så mycket spännande man kan få se när man kommer fram, om man är lättroad. Och det är jag.








Måste ge en eloge till gatukontoret som tagit sig omaket att döpa gatorna även här i obygden. Kunde lätt ha blivit Björkåsvägen ha rätt ner mot älven och sen upp till a-b-c-d-e-f på varje nummer för att få in alla hus.

Jag är som sagt mycket lättroad.

1 comment:

James said...

Fredrik, judging by your recent entries I'm assuming that you are, while on parental leave, doing what I did when I was. I.e. taking very long walks (I did up to 3 hours sometimes) with the baby and discovering the undiscovered. A nice walk, if you feel up to it, is to go out past Granhult, then turn right and follow Långnäsvägen all the way around through the two little villages out there in the
middle of nowhere and the road eventually brings you back out onto Edsgatan about 4 km later. Basically it's a ginat horseshoe. There is loads to see out there, from old military firing ranges to horse farms and old houses.